Izvješće sa seminara INNOVATIVE MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING u organizaciji Project Plus u Malagi
Unutar Erasmus + KA1 projekta, sudionici Nada Ćakić i Robert Gortan, boravili su od 16.svibnja do 20.svibnja 2022. u Malagi, Španjolska. Polazili su seminar INNOVATIVE MATHEMATICS AND SCIENCE TEACHING u organizaciji Project Plus u trajanju od 5 + 2 dana za dolazak i odlazak u Malagu.
Putovanje smo započeli 14.5.2022. odlaskom prema Zagrebu na let za Malagu u koju smo stigli u popodnevnim satima. Nakon smještaja smo krenuli u razgledavanje grada.
Prvog dana, 16.svibnja u 9 sati započeli smo radne aktivnosti upoznavanjem sudionika, njihovih škola i regija iz kojih dolaze. Ukupno je bilo 14 sudionika iz Njemačke, Italije, Češke, Poljske, Slovačke i Hrvatske. Očekivanja sudionika bila su vezana uz učenje inovativnih metoda poučavanja STEMa. Voditelji radionica upoznali su sudionike s planom rada i s nekoliko projekata koji su provedeni primjenom inovativnih metoda.
Drugog su dana na rasporedu bili konkretni problemski zadaci koje su sudionici trebali riješiti. Sudionici su trebali osmisliti mali STEM projekt koji je trebao biti izveden jednostavnim priborom ( plastelin, papir u boji, ljepilo…) i koji je trebao biti na temu predmetnog područja koju neki od sudionika radionice poučava. Sudionici su bili podijeljeni u grupe koje su formirane slučajnim odabirom.
Treći dan je tema bila Igre u nastavi STEMa. Sudionici su imali zadatak smisliti igru koja je pomagala u istraživanju problema iz nastave nekih od prirodnih predmeta koji član grupe poučava. Sudionici su crtali plakate i objašnjavali igre koje su osmislili da bi istražili zadanu temu. Neke su grupe imale i složenije pribore koji su omogućavali smišljanje zabavnije igre. Kolege fizičari obradili su temu iz nastave impuls sile i količina gibanja.
Četvrti dan je bio posvećen grupnom istraživačkom radu u kojem su sudionici koristili Lego pakete pribora. Jedan je paket pribora omogućavao mehaničke sprave
Vođeni uputama, sudionici su sastavljali mehaničke naprave koje omogućuju istraživanje pojave primjenom inovativne metode. Na slici je primjer rada grupe koji omogućuje istraživanje momenta sile.
Grupe su peti dan istraživale na koji se način može koristiti oprema koja ima i digitalni dodatak ( mikro procesor). U kratkom video uratku pokazan je rad jedne grupe koja je kao zadatak odabrala proučavanje gibanja pomoću sagrađenog i digitalno upravljanog sustava.
Nakon provedenih aktivnosti slijedila je verifikacija tečaja i podjela diploma. Sudionici su ocijenili edukaciju kao jako uspješnu, metode inovativne i primjenjive. Problem primjene naučenog mogao bi biti financijske prirode zbog cijena Lego setova (digitalnih) koja doseže 400 eura.
Kraj seminara obilježen je putovanjem u Sevillu i neformalnim druženjem uz razmjenu iskustava u obrazovnim sustavima različitih država.
Povratak je uslijedio 21.svibnja u kasnim popodnevnim satima odlaskom na aerodrom i letom za Zagreb, te transportom osobnim automobilom do kuće.
Project Title: Stvaranje ugodnog i poticajnog okruženja za učenje i poučavanje
Project Title in English: Creating a comfortable and stimulating environment for learning and teaching