Vesna Vujasin Ilić, prof. matematike i informatike, prof. savjetnik
Robert Gortan, prof. matematike i fizike, prof. savjetnik
Uporaba digitalnih alata u nastavi matematike
Analiza i zaključci istraživanja provedenog na Županijskom stručnom vijeću
nastavnika matematike Istarske županije
Digitalni alati u nastavi
Napredak i razvoj tehnologije utječe na društvo i okruženje, promjenu sustava, pa i obrazovnog. Možemo li zamisliti dan bez Interneta, mobitela i računala? Mogu li ga zamisliti naši učenici?
Informacijsko komunikacijske tehnologije su svakodnevnica naših „multitasking” učenika, što se može pretvoriti u prednost pri poučavanju ako se razmišlja o odmaku od tradicionalne nastave.
Obrazovne tehnologije podrazumijevaju tehnički medij i tehnologije koje služe za postizanje obrazovnih ciljeva. Da bi obrazovne tehnologije bile učinkovite trebaju biti primjerene ciljevima, sadržajima i osobinama učenika. Istraživanja su pokazala da da IKT ima pozitivne rezultate u poučavanju, samo ako se uklapa u „tradicionalno” poučavanje. (Matijević 2004.)
Predmet i cilj istraživanja
Predmet ovog istraživanja je analiza o uporabi digitalnih alata u nastavi matematike u radu srednjoškolskih nastavnika Istarske županije. Cilj istraživanja je ispitivanje stavova prema uporabi digitalnih alata u nastavi te samoprocjena nastavnika o kompetencijama u tom području i potreba za edukacijom.
Prije sastavljanja anonimne ankete (upitnika za nastavnike/ce) određene su kategorije u kojima će biti grupirana pitanja:
Provedba ankete
Anketa Uporaba digitalnih alata u nastavi matematike provedena je na Županijskom stručnom vijeću nastavnika matematike Istarske županije održanom 25. veljače 2020. u Gimnaziji i strukovnoj školi Jurja Dobrile Pazin na uzorku od 31 nastavnika/ce (u nastavku ispitanika).
Anketa se sastojala od ukupno 25 pitanja od kojih su 24 pitanje bila pitanja višestrukog odgovora (u dva pitanja mogućnost više odgovora) te jedno pitanje otvorenog tipa.
Ispitanici su imali mogućnost ispunjavanja upitnika odgovaranjem na pitanja u obrascu Microsoft Formsa Office 365 ili upisivanjem odgovora na ista pitanja ankete na papiru.
Od ukupno 31 ispitanika, 17 ili 54.84% ih je na anketu odgovorilo putem obrasca, a preostalih 14 ili 45.16% odgovaranjem na anketu na papiru.
U analizu i zaključak uključeni su svi prikupljeni podaci.
Istraživanje – Uporaba digitalnih alata u nastavi matematike
Istraživanje postavljeno 12.lipnja 2020.