Otvoreni obrazovni sadržaji, stručni članci i nastavni materijali za nastavnike

  • Okvir za pisanje objektivnih narativnih, upućivačkih i izlagačkih tekstova s prijedlozima zadataka

Priloženi dokument sadrži tablični pregled sljedećih tekstnih vrsta: vijesti, izvješća, obavijesti, priopćenja, članka, bloga, reportaže, ankete, prikaza, preporuke, pisma i upute. Sastoji se od stupca s ukratko nabrojenim smjernicama i savjetima za stvaranje teksta te stupca s prijedlozima zadataka i aktivnosti za pisanje navedene tekstne vrste. Na kraju tabličnog predloška nalaze se prijedlozi pitanja za aktivnost vođenog praćenja načina ostvarivanja namjene i strukture tekstne vrste na odabranom tekstnom predlošku. U posljednjem dijelu  ovog okvira, navedeni su prijedlozi zadataka za sve opisane vrste objektivnih narativnih, upućivačkih i izlagačkih tekstova.

Okvir za pisanje objektivnih narativnih upućivačkih i izlagačkih tekstova

Nastavni materijal izradila Marinka Burić i objavila 3. svibnja 2023.

 

  • Improvizirana komedija ili commedia dell’arte

Priloženi dokument sadrži primjer dobre prakse osmišljavanja improvizirane komedije ili commedie dell’arte, podjele zadataka i tablice s izborom uloga.

Improvizirana komedija

Nastavni materijal izradila Marinka Burić i objavila 2. svibnja 2023.

  • Bilješke i natuknice

Priloženi dokument sadrži pregled različitih alata i načina grafičkog organiziranja bilježaka i natuknica s kojima je dobro upoznati učenike kako bi razvili vještinu i naviku izdvajanja i organiziranja važnih informacija te prepoznali koji od predloženih načina najbolje odgovaraju njihovu stilu učenja, razmišljanja, prezentiranja i strukturiranja misli i informacija.

Bilješke i natuknice

Tekst napisala Marinka Burić i objavila 2. svibnja 2023

 

  • Samovrednovanje

Priloženi dokumenti sadrže primjere i opise samovrednovanja kvalitete čitanja i razumijevanja teksta, sumativnog samovrednovanja na kraju jednog obrazovnog razdoblja te primjeri pitanja nastavnikova samovrednovanja.

Samovrednovanje kvalitete čitanja i razumijevanja teksta

Učeničko sumativno samovrednovanje

Nastavnikovo samovrednovanje

Nastavne materijale izradila je Marinka Burić i objavila 2. svibnja 2023.

 

  • Recenzija priručnika

Hrvatski jezik na maturi, priručnik za pripremu ispita državne mature

Priloženi dokument sadrži tekst recenzije priručnika Hrvatski jezik na maturi objavljen 2023. u izdanju Školske knjige. Recenziju 24. veljače 2023. napisala Marinka Burić i objavila 2. svibnja 2023.

Recenzija priručnika Hrvatski jezik na maturi

 

  • Školske zadaće

Priloženi dokumenti sadrže primjere dobre prakse osmišljavanja zadataka za pisanje pripovijedanih, izlagačkih i raspravljačkih tema školskih zadaća: životopisa, prikaza, putopisa i interpretacijskih eseja s polaznim pitanjem te rubrike za vrednovanje.

ŽIVOTOPIS.docx.pdf

PRIKAZ.docx.pdf

PUTOPIS.docx.pdf

Interpretacijski esej TIN UJEVIĆ s polaznim pitanjem.docx.pdf

Interpretacijski esej PATNJE MLADOG WERTHERA s polaznim pitanjem.docx.pdf

Interpretacijski esej GOSPODA GLEMBAJEVI s polaznim pitanjem.docx.pdf

Nastavne materijale izradila je Marinka Burić i objavila 2. svibnja 2023.

 

Dokument sadrži prijedloge različitih rubrika s općenitim opisnicima koji nam mogu poslužiti kao predložak za prilagođavanje i osmišljavanje vlastitih novih rubrika usklađenih sa zadatcima kojima želimo vrednovati ostvarenost određenog ishoda.

  • Modele s mogućim formulacijama kriterija i njihovih razina ostvarenosti za izradu vlastite analitičke, sintetičke i ponderirane rubrike
  • Model s mogućim formulacijama kriterija i njihove razine ostvarenosti za izradu rubrike vrednovanja i samovrednovanja dužih opisnih, raspravljačkih i pripovjedačkih tekstova
  • Model s mogućim formulacijama kriterija i njihove razine ostvarenosti za vrednovanje kraćeg vezanog teksta
  • Rubrike za vrednovanje pročitane lektire na primjeru Životinjske farme, Georgea Orwella

Dokument je izradila Marinka Burić, a objavljen je 14. listopada 2020.

Dokument sadrži predloške tabličnih grafičkih organizatora s višerazinskom skalama za opisivanje ostvarenosti elenta ili sastavnice vrednovanja izrađene prema: Likertovij skali;  istraživanju Josipa Buršića, Kakve kategorije rabimo u upitnicima i skalama procjena ; tablicama i skalama objavljenim na Carnetovoj platforme za online učenje Loomen, Škola za život, tema Vrednovanje i ostalim znanjima i iskustvima stečenim na raznim stručnim usavršavanjima i kroz primjenu u vlastitoj praksi.

Dokument je izradila Marinka Burić, a objavljen je 14. listopada 2020.

 

  • Izlaganje ili predavanje umjesto pisane provjere znanja

https://bit.ly/3zmvc2t

Dokument sadrži primjer dobre prakse  inovativnog načina sumativnog vrednovanja pomoću strukturiranog izlaganja. Ponekad umjesto pisane provjere znanja, sumativno vrednovati možemo i tako da nakon obrade nastavne cjeline ili teme učenici pripremaju izlaganja koja se vrednuje. Toj aktivnosti prethodi jasno opisan zadatak kojim se traži kreativna primjena nastavnih sadržaja. Opis koraka u njegovu rješavanju, nastavnikov primjer adekvatno riješenog zadatka i tablica s opisnicima za vrednovanje izlaganja i vizualne prezentacije, ako se ona posebno vrednuje. Donosim primjer zadatka za izlaganje na temu Sve boje smijeha, sastavljenom prema udžbeniku Književni vremeplov 2, autorica Dragice Dujmović Markusi i Sandre Rossetti-Bazdan.

Dokument je izradila i 15. lipnja 2021. objavila Marinka Burić

 

  • PechaKucha prezentacija

https://bit.ly/3iErSK9

Dokument sadrži primjer dobre prakse inovativnog načina formativnog ili sumativnog vrednovana pomoću PechaKucha prezentacije. Primjena ove tehnike opisana je kroz zadatak za PechaKucha prezentaciju teme Subjektivna i objektivna stvarnost, sastavljenom prema udžbeniku Književni vremeplov 2, autorica Dragice Dujmović Markusi i Sandre Rossetti-Bazdan.

Dokument je izradila i 15. lipnja 2021. objavila Marinka Burić