Mjerila za ocjenjivanje učenika po elementima

MJERILA ZA OCJENJIVANJE UČENIKA PO ELEMENTIMA

USVOJENOST ZNANJA

NEDOVOLJAN: Učenik nije usvoji gradivo. Učenik na pisanoj provjeri znanja ima manje od 50 % riješenosti testa. Ne prepoznaje osnovne elemente niti pojave i procese.

DOVOLJAN: Učenik reproducira gradivo uz razumijevanje najosnovnijih činjenica i pojava. Učenik na pisanoj provjeri ima od 50 do 62 % riješenih zadataka. Zaključuje i povezuje isključivo uz pomoć profesora.

DOBAR: Učenik interpretira nastavno gradivo uz navođenje  pitanjima uz pomoć profesora. Općenito shvaća gradivo, razumije sve osnovne pojave i procese. Učenik na pisanoj provjeri znanja ima od 63 do 76 % točno riješenog testa.

VRLO DOBAR: Razumijevanje problema, izvođenje zaključaka, pravilno objašnjavanje pojmova, cjelovito shvaćanje gradiva uz malu pomoć profesora. Pisani rad od 77 do 87 % riješenosti testa

ODLIČAN: Samostalno iznošenje činjenica, rješavanje problema, povezivanje pojmova i objašnjavanje uzročno posljedičnih veza. Logičko zaključivanje i lijepo izražavanje. Od 88 do 100 % riješenog testa.

 

KARTOGRAFSKA PISMENOST

NEDOVOLJAN: Učenik se ne snalazi na geografskoj karti. Ne orijentira se i ne raspozna osnovne elemente karte.

DOVOLJAN: Učenik miješa osnovne geografske pojmove, znanje je na razini dosjećanja uz pomoć profesora, slabo povezuje i slabo se snalazi na zemljovidu. Zaključuje uz pomoć drugih učenika i profesora.

DOBAR: Učenik je usvojio gradivo ali ga ne zna primijeniti  na zemljovidu, ne zna locirati toponime. Izvodi zaključke uz pomoć profesora.

VRLO DOBAR: Učenik se vrlo dobro snalazi na karti  zaključuje i povezuje uz pomoć profesora, zna pokazati većinu geografskih toponima. U cijelosti shvaća gradivo

ODLIČAN: Učenik se izvrsno orijentira u prostoru, snalazi se i zaključuje i povezuje procese i pojave sa geografskom kartom, zna pokazati sve geografske toponime, logički zaključuje i lijepo se izražava.

 

GEOGRAFSKE VJEŠTINE

NEDOVOLJAN: Učenik ne piše domaću zadaću, nije aktivan na satu i nije zainteresiran za predmet i usvajanje novog gradiva. Ne koristi se sa  školskim priborom. Uopće ne povezuje pojave i procese.

DOVOLJAN: Rješava razumijevanje pojava i procesa uz pomoć drugih učenika i profesora. Slabo povezuje i rješava zadaće koje se odnose na povezivanje između pojava i procesa.

DOBAR: Primjena stečenog znanja u novoj situaciji uz pomoć profesora. Provođenje i izvođenje vježbi uz pokušaj samostalnog  rješavanja jednostavnijih zadataka.

VRLO DOBAR: Uz malo poticaja primjena stečenog znanja u novim situacijama, samostalno i točno rješavanje složenih zadataka.  Uporaba pribora i učila uz manju pomoć profesora.

ODLIČAN: Stečeno znanje primjenjuje u svim situacijama, samostalno brzo i točno rješavanje problemskih zadataka, samostalna uporaba pribora i učila te izvedba i modela grafičkih prikaza.  U potpunosti povezuje geografske pojave i procese.