Naša Škola je u lipnju 2017. godine započela s realizacijom ERSMUS+ projekta u sklopu programa KA1 – mobilnost nastavnog i školskog osoblja. Projekt Škole za 2017. i 2018. godinu vezan je uz temu Priprema učenika za životne izazove u brzo mijenjajućem globalnom društvu te uključuje različita studijska putovanja 14 nastavnika koji će stjecati znanje i iskustvo na različitim višednevnim edukacijama diljem Europe, kako bi razvili svoje kompetencije i usmjerili ih prema razvitku poduzetničkog duha, kao i prema svjesnosti učenika o održivom razvoju, primjenjujući neformalne metode učenja. Prve nastavnice – putnice u projektu KA1 su od 19. do 25. studenog u nizozemskom gradu Assenu sudjelovale na tečaju How to motivate students and reduce early school leaving in a lifelong learning society and how to use non-formal methods of teaching in the formal education for sustainable development in the light of climate change, koji je obuhvaćao teme o održivom razvoju, ranom napuštanju škole, cjeloživotnom učenju i neformalnim metodama poučavanja.
Uz dobru atmosferu i druženje s 13 nastavnika iz Rumunjske, Bugarske, Danske, Švedske i Francuske, Ines Hrastić, nastavnica engleskog jezika i Neva Ljuština, nastavnica psihologije, imale su priliku iz prve ruke iskusiti kako djeluje i izgleda nizozemski sustav obrazovanja. Tijekom seminara, posjetile su srednju strukovnu školu Vincent Van Gogh, koja broji 800 učenika i gdje, između ostalog, učenici zajedno sa svojim profesorima sastavljaju avion. Posjetile su i gradsku biblioteku u Assenu u kojoj sva djeca do 18-e godine imaju besplatnu članarinu, a škole se mogu prijaviti za korištenje čak tri knjižnička 3- d pisača. U Assenu, djeca o povijesti i dokumentaciji uče kroz interaktivne igre u njihovom regionalnom arhivu (Drents Archief), a o etnologiji, zemljopisu, arheologiji, kemiji i biologiji te etici i ljudskim pravima uče posjećujući regionalni etnografski muzej (Drenthe Museum), uz igranje uloga i pripovijedanje, uvijek vođeno od strane stručnih muzejskih pedagoga.
Kako bi doživjele kako se iskustveno, izvanučioničko učenje uvelike razlikuje od klasičnog oblika nastave, nastavnice su sudjelovale u svim navedenim aktivnostima. Posebno je za njih bio zanimljiv posjet nizozemskoj staroj vjetrenjači De Wachter, gdje učenici imaju priliku iskusiti rad tradicionalnih manufaktura za proizvodnju brašna, lanenog ulja i mljevenje začina uz korištenje energije vjetra i vode. Između ostalog, tu su nastavnice mogle naučiti i zašto zupčanici na raznim strojevima (od mlina, sve do bicikle) imaju uvijek primarni broj zubaca.
Osim posjeta raznim nizozemskim institucijama koje sudjeluju u neformalnom i informalnom obrazovanju učenika, nastavnice su učile o različitim neformalnim nastavnim metodama koje su na kreativan način iskoristive u radu s učenicima, poput metode stop motion, ili potrage za blagom.
Put u Nizozemsku nastavnicama je usmjerio perspektivu prema osmišljavanju, planiranju i doživljavanju nastave izvan okvira. Posebno su u nizozemskom sustavu prepoznale važnost pitanja Zašto? i Kako“ koja se rijetko postavljaju u klasičnom obrazovnom hrvatskom sustavu. Pozitivno i vrijedno iskustvo koje su nastavnice stekle prilikom edukacije i druženja s različitim nastavnicima otvorilo je nove puteve za razvoj poduzetničke inicijative i ekološkog duha u našoj Školi, ali i nove potencijale za suradnju s europskim školama.