MILENIJSKA FOTOGRAFIJA GSŠJD

Šime Strikoman snimio je 17. listopada svoju 181. Milenijsku fotografiju, pod nazivom "Pazinska gimnazijska kruna". Za veliku fotografiju kliknite ovdje.

LOGIN

Svi učenici škole mogu se logirati koristeći svoje korisničko ime i lozinku.





U povodu dijamantnog statusa Eko-škole

6. lipanj 2017. u kategoriji: Novosti, objavio: Josip Šiklić, broj čitanja: 177

U povodu dijamantnog statusa Međunarodne Eko-škole u Školi je priređena prigodna svečanost. U predvorju Škole Claudija Pučić, predstavnica Grada Pazina u Eko odboru Škole i Karla Pilat, predsjednica Eko vijeća Škole, otkrile su dijamantni certifikat, a ispred Škole Zelenu zastavu podigle su učenice prvog razreda Natalija Frančin i Sanja Skok, te Loredana Jurman Papišta iz tvrtke Eltor Pazin, članica Eko odbora i predstavnica sponzora Eko škole.

U program Eko-škole naša Škola uključila se 29. listopada 2001. godine. Projekt se ostvaruje pod geslom Eko-moja Škola, a u  njega su uključeni učenici i djelatnici Škole, zatim roditelji, kumovi (sponzori) gradsko poduzeće za obavljanje komunalnih djelatnosti Usluga  d.o.o. Pazin, Grad Pazin,  Rudan d.o.o., Eltor Pazin.

Nacionalni koordinator pojedinih aktivnosti i voditelj projekta je Udruga Lijepa naša. Na svečanoj sjednici Pokreta prijatelja prirode Lijepa naša održanoj 2. travnja 2003. godine u Zagrebu Školi je dodijeljena Zelena zastava te je stekla status međunarodne Eko – škole. Od tada smo do danas, svake dvije godine, točnije šest puta, obnavljali status Eko-škole.

Međunarodna koordinacija za Eko-škole, na prijedlog Hrvatskog povjerenstva Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš, dodijelila je našoj Školi dijamantni  status Međunarodne eko-škole 12. svibnja 2017. To znači da je Škola u cijelosti ispunila uvjete iz smjernica za provedbu programa eko-škole i uredno izvršila sve potrebne radnje.

Nakon pomne analize stanja okoliša dan je prioritet štednji vode  i racionalnom iskorištavanju električne energije. Stoga se od 2001. posebna pozornost u Školi pridavala racionalnom korištenju električne energije i vode, smanjivanju i zbrinjavanju otpada te uređenju školskog interijera i okoliša. Od siječnja 2002. analizirala se potrošnja struje, po mjesecima i godišnjim dobima, u kilovatima i kunama te uspoređivala s prethodnim razdobljem. U redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima podignuta je svijest o važnosti štednje i racionalnog iskorištavanja električne energije. Najveći stupanj interdisciplinarnosti postignut je realizacijom Eko projektnog dana koji se realizira jednom tijekom školske godine.

Do sada smo organizirali petanaest Eko projektnih dana, u okviru kojih su, umjesto redovne nastave, u obliku 30-ak radionica učenici i djelatnici Škole raditi na zadacima Eko škole kao načina življenja. U rad eko projektnog dana uključivane su i skupine slobodnih aktivnosti te evaluacijska radionica. Neke su radionice bile teorijske, dok su druge bile sasvim praktične. Nakon završetka rada u radionicama održavale su se prezentacije rezultata rada u radionicama. Jedina smo Škola u Republici Hrvatskoj koja  u Eko projektni dan uključuje sve učenike Škole.

Prvi eko projektni dan organiziran je 29. studenoga 2002. godine na temu Ušteda električne energije.

Od 2002. godine učenici i profesori Strukovne škole Eugena Kumičića iz Rovinja stalni su pratitelji Eko dana – pripremali su za nastavnike i goste eko marendu, od domaće hrane.

Većina međunarodnih ekoloških programa ima u svojoj platformi ugrađenu natjecateljsku komponentu ili natjecateljski dio. Pošto se u Hrvatskoj duže vremena provodio natjecateljski projekt iz ekologije pod nazivom Ekološki kviz „Lijepa naša“, Hrvatsko povjerenstvo FEE odlučilo je tim projektom obogatiti provedbu programa Eko-škole u Hrvatskoj. Naša Škola uključila se u eko kviz na samom početku sudjelovanja u projektu eko-škole. Sudjelovali smo na osam državnih natjecanja. Osvojili smo četiri prva, dva druga i dva treća mjesta.

Od školske 2001/02. godine Škola je uključena u UNESCO-ov projekta odgoja i obrazovanja za okoliš u jugoistočnom Sredozemlju SEMEP (South Mediterranean Sea Projekt), te u program Cjeloživotno učenje i opažanje za dobrobit okoliša – GLOBE. U okviru UNESCO-ova projekta SEMEP realizira se istraživanje Voda u našem okolišu. projekt je interdisciplinaran i povezuje više predmetnih područja. Spomenimo samo nekoliko projekata realiziranih u okviru SEMEP-a: Usporedba biocenoze mediolitorala na prirodnom iumjetnom supstratu, Krške lokve, …..

Godine 2004. uključili smo se u Eko-teens – projekt izobrazbe za okoliš za srednje škole Istarske županije. Tema projekta bila je vrednovanje i zaštita krajobraza, a ciljevi priprema mladih naraštaja za kvalitetnu brigu o zaštiti okoliša i krajobraznog naslijeđa, odgajanje za timski rad te s upoznavanjem s načinima i putovima rješavanja problema u društva. U projekt je bilo uključeno sedam škola. U okviru Eko-teensa ekipa škole je radila na tri projekta: Utjecaj poljodjelstva na kemijski sastav vode srednjeg toka Pazinčice u usporedbi s nekultiviranim dijelom; Čišćenje obalnog dijela srednjeg toka Pazinčice i Uređenje okoliša izvora Biedenac.

Čestitam svim učenicima i djelatnicima na velikom priznanju dijamantnom statusu Međunarodne Eko škole, koji nije bilo lako postići, u njega je uloženo puno truda, rada i kreativnosti. Čestitke upućujem  koordinatoricama projekta Dušici Dorčić i Roži Šiklić, te tajnici Eko-odbora Vladimiri Jeromela Vasiljević. Posebno zahvaljujem Gradu Pazinu koji je od prvog dana i moralno i financijski podržao ovaj projekt, zatim kumovima Usluga  d.o.o. za obavljanje komunalnih djelatnosti, Pazin, Rudan d.o.o. Žminj, Eltor Pazin. te Strukovnoj školi Eugena Kumičića Rovinj

Svi smo pozvani dati svoj udio u očuvanju prirode i svijeta koji nas okružuje, jer spašavajući okoliš u kojem živimo i radimo istodobno spašavamo i sebe.

Ravnatelj: Josip Šiklić, prof.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Još nema komentara

RSS komentari na ovu vijest.

Napiši komentar

Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.