MILENIJSKA FOTOGRAFIJA GSŠJD

Šime Strikoman snimio je 17. listopada svoju 181. Milenijsku fotografiju, pod nazivom "Pazinska gimnazijska kruna". Za veliku fotografiju kliknite ovdje.

LOGIN

Svi učenici škole mogu se logirati koristeći svoje korisničko ime i lozinku.





Erasmus + KA1: Prva razmjena nastavnica u Nizozemskoj

4. prosinac 2017. u kategoriji: Novosti, objavio: Josip Šiklić, broj čitanja: 106

Naša Škola je u lipnju 2017. godine započela s realizacijom ERSMUS+ projekta u sklopu programa KA1 – mobilnost nastavnog i školskog osoblja. Projekt Škole za 2017. i 2018. godinu vezan je uz temu Priprema učenika za životne izazove u brzo mijenjajućem globalnom društvu te uključuje različita studijska putovanja 14 nastavnika koji će stjecati znanje i iskustvo na različitim višednevnim edukacijama diljem Europe, kako bi razvili svoje kompetencije i usmjerili ih prema razvitku poduzetničkog duha, kao i prema svjesnosti učenika o održivom razvoju, primjenjujući neformalne metode učenja. Prve nastavnice – putnice u projektu KA1 su od 19. do 25. studenog u nizozemskom gradu Assenu sudjelovale na tečaju How to motivate students and reduce early school leaving in a lifelong learning society and how to use non-formal methods of teaching in the formal education for sustainable development in the light of climate change, koji je obuhvaćao teme o održivom razvoju, ranom napuštanju škole, cjeloživotnom učenju i neformalnim metodama poučavanja.

Uz dobru atmosferu i druženje s 13 nastavnika iz Rumunjske, Bugarske, Danske, Švedske i Francuske, Ines Hrastić, nastavnica engleskog jezika i Neva Ljuština, nastavnica psihologije, imale su priliku iz prve ruke iskusiti kako djeluje i izgleda nizozemski sustav obrazovanja. Tijekom seminara, posjetile su srednju strukovnu školu Vincent Van Gogh, koja broji 800 učenika i gdje, između ostalog, učenici zajedno sa svojim profesorima sastavljaju avion. Posjetile su i gradsku biblioteku u Assenu u kojoj sva djeca do 18-e godine imaju besplatnu članarinu, a škole se mogu prijaviti za korištenje čak tri knjižnička 3- d pisača. U Assenu, djeca o povijesti i dokumentaciji uče kroz interaktivne igre u njihovom regionalnom arhivu (Drents Archief), a o etnologiji, zemljopisu, arheologiji, kemiji i biologiji te etici i ljudskim pravima uče posjećujući regionalni etnografski muzej (Drenthe Museum), uz igranje uloga i pripovijedanje, uvijek vođeno od strane stručnih muzejskih pedagoga.

Kako bi doživjele kako se iskustveno, izvanučioničko učenje uvelike razlikuje od klasičnog oblika nastave, nastavnice su sudjelovale u svim navedenim aktivnostima. Posebno je za njih bio zanimljiv posjet nizozemskoj staroj vjetrenjači De Wachter, gdje učenici imaju priliku iskusiti rad tradicionalnih manufaktura za proizvodnju brašna, lanenog ulja i mljevenje začina uz korištenje energije vjetra i vode. Između ostalog, tu su nastavnice mogle naučiti i zašto zupčanici na raznim strojevima (od mlina, sve do bicikle) imaju uvijek primarni broj zubaca.

Osim posjeta raznim nizozemskim institucijama koje sudjeluju u neformalnom i informalnom obrazovanju učenika, nastavnice su učile o različitim neformalnim nastavnim metodama koje su na kreativan način iskoristive u radu s učenicima, poput metode stop motion, ili potrage za blagom.

Put u Nizozemsku nastavnicama je usmjerio perspektivu prema osmišljavanju, planiranju i doživljavanju nastave izvan okvira. Posebno su u nizozemskom sustavu prepoznale važnost pitanja Zašto? i Kako“ koja se rijetko postavljaju u klasičnom obrazovnom hrvatskom sustavu. Pozitivno i vrijedno iskustvo koje su nastavnice stekle prilikom edukacije i druženja s različitim nastavnicima otvorilo je nove puteve za razvoj poduzetničke inicijative i ekološkog duha u našoj Školi, ali i nove potencijale za suradnju s europskim školama.

 

Još nema komentara

RSS komentari na ovu vijest.

Napiši komentar

Ukoliko želite ostaviti komentar, morate se prijaviti.